Curriculum Vitae - Werk
Professioneel ging ik op 1 september 2000 aan de slag bij Panasonic Battery Sales Europe. In de voorbije jaren heb ik ervaring opgebouwd bij verschillende grote (internationale) bedrijven en in verschillende functies. Van pas afgestudeerde junior tot ervaren senior manager. Hieronder een opsomming van al deze leerrijke ervaringen. (in omgekeerde chronologische volgorde). Helemaal onderaan deze pagina kan u mijn ambities vinden.
CO-KOEN vof
Zaakvoerder
02/05/2011-heden
Aanbieder van marketing- & communicatiediensten voor zowel KMO's als grote internationale ondernemingen. Dit kan zijn voor korte maar evenzeer langlopende projecten. De opdracht kan zeer verschillend zijn: de positionering van een merk uitwerken en implementeren, een activatieplan schrijven, een TV-spot maken, database beheer, doelgroepen segmenteren, nieuwsbrieven, .... Volgende opdrachten heb ik de voorbije jaren uitgevoerd:
- Global Marketing Manager Vandemoortele
- Sr Brand Manager EU Bridgestone Commercial tyres
- Marketing & Sales King Arthur bij Sports & Lifestyle Company
- Marketing & Communicatiestrateeg bij communicatieagentschappen
- Sr Brand Manager Intimates bij Hanes Benelux
- E-CRM Manager bij Veritas
- Sr Brand Manager Hoegaarden bij AB Inbev
- Sr Brand Manager POM bij Wonderful Brands EMEA
- Sr Trade Marketeer Retail bij Danone Early Life Nutrition
- Sr Communication Manager B2B bij KPN Group Belgium
- Sr Communication & Product Manager B2B bij KPN Group Belgium
- Sr Product Manager B2B bij KPN Group Belgium
- Regional Marketing Manager bij KPN Group Belgium
CO-KOEN
GSM: +32 483 60 10 12
Email: koen@co-koen.be
Lokatie: Tremelo
Verkiest u een klassieke CV in pdf formaat? Klik dan op onderstaande link.
Sabbatical
Levensgenieter
21/09/2010-30/04/2011
Even op de rem gaan staan, alles in vraag stellen en volledig kiezen voor het ondernemerschap. Heerlijk.
Vanaf dit moment was er geen werkgever meer maar een klant. Een heel groot verschil! Ondanks het feit dat ik altijd heel veel toewijding heb getoond, gaat het plots niet over 100% maar over 200% commitment. Want de werkgever wordt plots klant en klanten staan centraal...
Georgia Pacific Benelux
Customer Marketing Director Benelux
01/03/2010-20/09/2010
Als lid van het managementteam Benelux verantwoordelijk voor alle trade & customer marketing activiteiten in de Benelux. Dit voor alle merken. Analyse van de markt en categorieën, category captaincy project bij Delhaize, sales presentaties van nieuwe producten, ... het hoorde er allemaal bij.
People manager (2 Sr Trade Marketing Managers). Rapporterend aan de general manager benelux.
LU Biscuits Belgium
Brand Marketing Manager Kids
01/09/2009-28/02/2010
Als Brand Marketing Manager was ik verantwoordelijk voor het volledige kids portfolio. LT strategieën schrijven, P&L owner, product portfolio optimaliseren, NPD, licenties afsluiten, media buying en creatie, volume forescast, ... Allemaal topics waar ik verantwoordelijk voor was.
People management van 1 Sr brand manager, 1 brand manager en 1 trainee. Rapporterend aan de Marketing Director.
Sr Brand Manager Health&Wellness
18/08/2008-31/08/2009
Mijn objectief als verantwoordelijke voor de merken Grany & Cracotte was om de merken te vernieuwen en de door de jaren heen geërodeerde marge voor retailer en fabrikant te verhogen.
Schrijven van concepten, NPD, market research alsook ontwikkelen van verpakkingen en media behoorden tot het takenpakket.
People management van 1 Jr Brand Manager. Rapporterend aan de Brand Marketing Manager Health&Wellness.
Chiquita Fresh Belgium
Brand Activation Manager
22/05/2006-15/08/2008
De lancering van de Chiquita smoothies op de Belgische markt was 1 van mijn hoofdobjectieven. Het creëren van een nieuwe markt waarbij zowel de trade als de consument/shopper onderricht dienden te worden. Niet enkel het merk positioneren en in goede banen leiden maar de hele categorie uitbouwen als marktleider. Om de juiste partner te vinden, heb ik ook een pitch georganiseerd. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor de productcategorie bananen, waarbij het vooral rond ATL en instore activatie draaide.
Key tasks: P&L beheer, media buying, strategie, creatieve uitwerking marketing plan
People manager van 1 Assistant Brand Activation Manager. Rapporterend aan de Country Manager.
Brouwerijen Alken-Maes
Customer Marketing Manager
28/01/2005-18/05/2006
Strategische ontwikkeling van het nationale 18 maanden MKT plan. Verantwoordelijk voor de “in full, on time” market execution van het volledige activity plan (Above & Below) en het functioneel aansturen van de 4 Brand Managers (Matrix structuur).
Tot slot het omschrijven/analyseren van de consumentenprofielen per account (on&off trade)
Rapportering aan de Marketing Director.
Trade Marketing Manager Off-trade
28/03/2004-27/01/2015
Beheren van het trade marketing budget, analyse van de acties per account, trade marketing plannen per account, uitwerken van tailor made (promotionele) activiteiten, dit alles binnen het off trade kanaal. Heel nauwe samenwerking met sales, marketing, distributie en aankoop. Rapportering aan de National Sales Manager Off trade.
Whirlpool Belgium
Category Manager Free Standing Washing/Drying/Dishwash
17/03/2003-28/02/2004
Bij Whirlpool was de uitdaging om de neerwaartse prijsspiraal te doorbreken en er voor te zorgen dat de verschillende accounts de juiste producten hadden. De belangrijktse taken behelsten dan ook:
Rapporterend aan de Marketing Manager.
Panasonic Battery Sales Europe
(Sr) Product Marketeer Panasonic Brand
01/05/2001-15/03/2003
Project management (nieuwe producten / verpakkingen / marktonderzoek / product portfolio). Samen met de collega's van de verschillende afdelingen ervoor zorgen dat op basis van marktonderzoek, interne feasibility studies en sales analyse er steeds het juiste product gamma beschikbaar was voor alle Europese markten.
Het was ook mijn verantwoordelijkheid om alle nieuwe producten officieel te presenteren aan alle onze klanten. Dit ging van internationale productlanceringen tot tailor made account presentaties.
Aangezien het over een nieuwe job ging, heb ik het framework ook kunnen uitwerken.
Junior Purchase & Planning Coördinator
01/09/2000-30/04/2001
Mijn allereerste job. Als junior leerde ik in de eerste plaats werken. Het bedrijf was in volle expansie en dit bood me enorm veel kansen. Mijn hoofdtaak was het optimaliseren van mijn product categorieën en er voor te zorgen dat er voldoende stock aanwezig was voor heel Europa.
Ambitie
Het verschil maken tov concurrenende merken, de consument kunnen overtuigen om jouw product/dienst te kopen/gebruiken. Daar schuilt een deel van mijn ambitie in.
Het andere deel is eerder op het vlak van organisatie en coaching. Workflows en teamstructuren optimaliseren om zo efficiënt en effectief mogelijk het werk uit te voeren en hierbij voldoende aandacht besteden aan het laten groeien van mensen. Dat is ook zeer belangrijk voor mij.
40+ of niet, opdrachten die me de kans geven om mijn schouders onder iets te zetten en mee te bouwen aan een merk/bedrijf spreken me zeer erg aan. Dit kan zowel als freelance strateeg, interim manager maar zeker ook als medewerker op lange termijn/onbepaalde duur. Ik sta open voor verschillende manieren van samenwerken.
Ik hoor soms weleens dat een zelfstandige steeds op zoek is naar kortlopende opdrachten. Dit is echter niet zo. "Zelfstandige" is een statuut, het zegt niets over de termijn van een samenwerking.